Використання фібробетону для ремонту мостових споруд
Використання фібробетону для ремонту мостових споруд
Базальтові волокна, отримані з базальту, представляють перспективний армуючий матеріал, на основі якого може бути створений фібробетон для ремонту захисного шару залізобетону. Україна і держави СНД мають у своєму розпорядженні необмежені ресурси гірських порід, таких як базальт, габро, діабаз, порфірит та інші, що представляють цінність як однокомпонентна сировина для виробництва базальтових волокон з унікальними властивостями. Хімічний склад в залежності від родовища змінюється незначно.
Базальтові волокна нетоксичні, мають високі фізико-механічні характеристики, підвищену в порівнянні з мінеральними і скляними волокнами стійкість до кислот і лугів, низький коефіцієнт теплопровідності, більш високу температуру застосування. Ці властивості базальтових волокон і обумовлюють створення нових високоефективних бетонних сумішей для відновлення захисного шару залізобетону мостових споруд.
Нами досліджувався вплив базальтової та поліпропіленової фібри в комплексі з суперпластифікатором СП-7М та пластифікатором II групи "Ультрапласт" на властивості цементобетонів. Виробником базальтового волокна є "Бєлічеський завод теплозвукоізоляції" (смт. Коцюбинський Київської області); поліпропіленові волокна FIBERMESH виробництва SYNTHETIC INDUSTRIES (США).
Проаналізувавши технологічні властивості бетонних сумішей контрольного складу та сумішей з домішками СП-7М та "Ультрапласт" з фібровим армуванням, можна зробити висновок, що введення фібри призвело до зниження пластифікуючого ефекту домішок. Введення до складу цементобетону домішок пластифікатора та фібри підвищує міцність на стиск і при вигині в усі терміни твердіння на 30...50 %, призводить до збільшення морозостійкості, водонепроникності і тріщи-ностійкості, зменшення усадки.
Встановлено, що введення фібри до складу цементобетонної суміші з домішками СП-7М та "Ультрапласт" призводить до зниження середнього розміру відкритих капілярних пор в 1,25...2,48 рази.
Фібробетон, як матеріал для відновлення захисного шару залізобетону мостових споруд, є досить технологічним, що обумовлює можливість його нанесення як методом монолітного бетонування, так і методом торкретування.
Таким чином, при розробці дослідниками складів бетонної суміші з домішкою суперпластифікатора та фібри для відновлення захисного шару залізобетону дозволить одержати фібробетон з більш високими, у порівнянні і цементними бетонами, показниками міцності на стиск і згин, а також підвищити водонепроникність і стійкість цього бетону до агресивних впливів. Крім того, фібробетон має, на відміну від полімербетонів, більш низькі значення усадочних деформацій при твердінні, менший коефіцієнт температурного розширення, більш високу тріщиностійкість. А для безпечного зберігання годинників як за бетонною стіною можна придбати шкатулку на http://www.boxtime.ru/shkatulka-dlja-12-chasov/ і не хвилюватися за вплив температурних перепадів.
Це дозволить запобігти виникненню усадочних тріщин і відшаровуванню бетону відремонтованої ділянки від бетону мостової споруди, що експлуатувалася, а також забезпечити довговічність відновлених ділянок.